Inhoud: Inleiding | Dungeon | Splendor | Home wereld | Halloween wereld | Test wereld
Geen directe links op dit moment, omdat deze werelden niet openbaar zijn of niet interessant genoeg zijn om te bekijken. Op verzoek kan je wel link vragen van me als je graag wil bekijken.
Inleiding
Naast een aantal werelden dat volledig getest en publiek is gemaakt, heb ik door de tijd heen diverse werelden gemaakt die inmiddels niet meer zo veel bezocht worden.
Het wil niet zeggen dat ik niet meer mee ga doen. Ze zijn namelijk gemaakt in oudere tijden met SDK2 (in 2019 dus) toen ik nog niet met Udon werkte of nog bezig was met het leren van Udon programmeren.
Voor sommige nieuwe dingen heb ik een test wereld waar ik diverse dingen uitprobeer of nieuwe games ontwerp voordat ze gebruikt kunnen worden in de andere wereld.
In 2019, toen Udon nog niet bestond, moest ik met triggers en animators werken in SDK2. Het is continu dingen uitproberen en testen, en dat gebeurt voor een grote deel in de Test wereld.
Dungeon
Eén van de werelden is Dungeon wereld. Met deze wereld probeer ik bijvoorbeeld met de sleutels om deuren te kunnen openen en weer op slot zetten. Omdat ik toen nog maar net bezig met Udon, zijn er nog wel fouten en werkt niet alles goed, vooral in networking. Ik kom later weer op terug om de wereld alsnog opnieuw te ontwerpen en pas de code ditmaal correct aan zodat alles weer goed werkt.
De code is zo gemaakt dat alleen de juiste sleutel in het juiste slot past, en daarmee deur geopend kan worden. Dit werkt goed, maar synchronisatie verloopt verkeerd. Alleen toen wist ik nog niet veel van Udon. Nu weet ik wel meer hoe het moet, dus ik werk later weer aan deze wereld en los de problemen op met de juiste code.
Je ziet ook test stoelen op de sommige plaatsen, waarbij ik zoek ben naar een goede zitpositie. Het is een prachtige dungeon asset, daarom wil ik graag later alsnog afmaken en de wereld compleet maken.
Splendor
Splendor is niet zo heel bekend spel voor iedereen. Zelfs ik wist er niets van, totdat een vriend me een andere Splendor wereld liet zien. Nadat ik heb bekeken en snap hoe het werkt, besluit ik eigen wereld te maken. Maar nog wel met oudere SDK2 opzet. Dus nog niet UdonSharp programmeren. Hoewel meeste werkt zoals het hoort, zijn er kleine bugs, veroorzaakt door onjuiste animatie verlopen.
Ook hier ga ik later met UdonSharp programmeren met als extra automatisch tellen bij munten pakken en wegleggen. Hierop kom ik dus later nog op terug om spel te vernieuwen met flexibele kracht van UdonSharp en betere controle over het spelverloop. Hiermee hoop ik het hele spel te kunnen automatiseren met UdonSharp (net als met Uno).
Uno is ook gemaakt naast Splendor in SDK2. Beide spellen zijn nagenoeg rond dezelfde tijd ontwikkeld.
Home wereld
Een ontwerp van oudere thuis wereld. Het was vroeger onderdeel van oude Sign&Fun wereld, maar is later losgemaakt en is nu meer memorial thuis wereld uit de oude tijden in 2019. De oude momenten zijn te zien aan de hand van een aantal oude foto’s. Er zijn geen bijzonderheden, alleen dat de inrichting een paar keer is aangepast op basis van opmerkingen van vrienden.
Halloween wereld
Ook een oudere wereld, komt uit oude Sign&Fun wereld. Het bevat begraafplaats met vele foto’s van de vrienden die ik door de tijd heen heb ontmoet. Zaklampen zijn erbij gezet om donkere sfeer van Halloween te maken. Het is nu een memorial wereld geworden.
Om naar buitenwereld te kunnen gaan moet je via de telefooncel gaan. Ik maak gebruik van meme “Beam me up, Scotty” om jezelf naar andere gebied te kunnen gaan.
Test wereld
Voor verschillende experimenten en onderzoek in 2019 rond het maken van oude Sign&Fun moet ik onderzoeken hoe ik de video’s kan afspelen via buttons. Ik heb een aantal prefabs gevonden en ik test ze dan uit in de test wereld. Er is heel wat onderzoek gedaan en ik leer triggers te instellen, want toen was er het nog oudere SDK2, om werkende delen te kunnen maken.
Ook aantal games zijn hiermee gebouwd en getest voordat ze naar Sign&Fun wereld gaan en gebruikt kunnen worden. Verder testveld met colliders om Sign&Fun mee te kunnen controleren. Ik heb diverse tricks geprobeerd om delen uit te kunnen schakelen om boel minder zwaar te maken. Ze gaan alleen aan als je erlangs loopt.
Golf test Guess Who game Picture wall test Test veld triggers voor oude Sign&Fun